Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки

Вівторок, 19.03.2024, 12:10Вітаю Вас Гость | RSS Головна | Реєстрація | Вхід

Останні роки звичні нам речі, зокрема зустрічі, спілкування, навчання переходять в онлайн. Пов’язані з пандемією обмеження зробили ще більш затребуваним Інтернет та інші можливості цифрового простору.
Шановні батьки! Пам’ятайте, саме в родиніз акладаються основи поведінки дитини в світі, й віртуальний простір не має бути винятком. Ваша дитина – це зона вашої відповідальності. Батькам варто приділяти значну увагу онлайн-вихованню дітей й підвищенню їхньої обізнаності про загрози інформаційного середовища.

Серіал для батьків "Безпека дітей в Інтернеті"

 

   ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКІВСТВА

·        Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти є, або як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

·        Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї робиш: ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той – третьому: це незворотний закон подяки.

·        Не зганяй на дитині свої образи, щоб на старості не їсти гіркого хліба, бо що посієш, те й пожнеш.

·        Не стався до проблем дитини зверхньо: для неї життя не легше, ніж для тебе – твоє. А може, й важче, бо вона не має досвіду.

·        Не принижуй!

·        Не муч себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, муч – якщо можеш і не робиш.

·        Пам’ятай – для дитини зроблено мало, якщо не зроблено все.

·        Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй.

·       Люби свою дитину будь-якою, бо дитина – це свято, яке поки що з тобою.

         ПОРАДИ  БАТЬКАМ

·        Не тільки вчити читати, а й розвивати мовлення, здатність розрізняти звуки.

·        Не тільки вчити писати, а й сприяти розвитку тонко координованих рухів руки і пальців.

·        Розвивати здібності дитини слухати, розуміти зміст прочитаного, уміння переказувати. Важливий не обсяг знань дитини, а якість її мислення!

·        Найголовніше, що дається дітям у першому класі, - це не конкретні знання і навички, а уміння навчатися. Не вдома з мамою і татом, які підлаштовуються під її бажання і настрій, а в школі, де вона - учень, який повинен чітко виконувати вказівки вчителя, адресовані всьому класу.

·        Для формування правильного ставлення до вчителя корисно проводити ігри „ у школу”, де мама задає сину/доньці зразок поведінки учня; ставлення до однолітків; як поводити себе з оточуючими (модель поведінки).

          НАВЧАННЯ

 Найкраще застосовувати навчання, якщо:

·        батьки й дитина нічим не роздратовані і в них гарний настрій;

·        діти спокійно ставлять запитання;

·        діти нічим іншим не зайняті;

·        ви не схильні до критики.

       Як треба  говорити

  • Дозволь мені пояснити.

·        Спочатку подивимося, чи зможемо ми розібратися в цьому разом.

·        Цікаве рішення. Чому ти вибрав цю відповідь?

·        Відповідь така ...

·        Я точно не знаю відповіді. Давай подумаємо разом?

·        Це треба робити так...

·        Тобі було б приємно, якби з тобою хтось вчинив так само?

·        Ти не можеш туди піти, тому що...

     Як не треба говорити

  • Не можу повірити, що ти це зробив!
  • Ти поводишся, як маленький.

·        Чому ти не можеш бути таким, як твоя сестра?

·        Нічого, я це зроблю сама.

·        Ти неправильно відповів. Я ж тебе просила підготуватися до контрольної.

         ЯК СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ

·        Можна висловлювати своє незадоволення окремими діями дитини, але не дитиною взагалі.

·        Можна засуджувати дії дитини, але не її відчуття. Якщо вони виникли, отже для цього є підстави.

·        Незадоволення діями дитини не має бути систематичним, інакше воно переростає в неприйняття самої дитини.

·        Не втручайтесь у справу дитини, якщо вона не просить про допомогу. Своїм невтручанням ви кажете їй: ”У тебе все гаразд! Ти впораєшся!”.

·        Якщо дитині важко й вона готова прийняти вашу допомогу, обов’язково допоможіть їй.

·        Активно слухайте дитин („повертайте” їй у бесіді те, що вона вам розповіла).

·        Якщо дитина своєю поведінкою викликала у вас негативні переживання, обов’язково скажіть їй про це.

Дозвольте вашій дитині зустрічатися з негативними наслідками своїх дій (або бездіяльності). Тільки тоді вона дорослішатиме.

        ПРОФІЛАКТИКА ПОГАНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ

·         Стежте за собою і своїми почуттями.

·     Надавайте великого значення своїм подружнім стосункам у сімї.

·     Прагніть хоча б кілька хвилин на день присвячувати себе неформальному спілкуванню з дітьми.

·     Не забороняйте дітям виявляти почуття, а, навпаки, спонукайте їх до цього. Частіше довіряйте їм власні почуття.

·     Не вимагайте від дітей негайного виконання ваших бажань, домовляйтеся з ними наперед.

·     Завжди дотримуйтесь свого слова.

·     Стимулюйте дотримування порядку й режиму дня.

·     Прагніть дізнаватися якомога більше нового про себе і свій потенціал, не замикайтеся в собі.

·     Виключіть з життя суєту й напруження.

·     Більше жартуйте.

        ПРИЧИНИ НЕСЛУХНЯНОСТІ

Виявити причину неслухняності або поганої поведінки просто –зверніть увагу на власні відчуття (викликані поганою поведінкою):

  • Якщо дитина бореться за увагу – то в батьків виникає роздратування (надайте позитивну увагу);
  • Якщо підоснова неслухняності протистояння (влада), то в батьків реакція – гнів (зменшуйте контроль).
  • Якщо прихована причина – помста, то почуття батьків – образа (чим ви образили або скривдили саму дитину?);
  • Якщо дитина відчуває неуспішність, то в батьків виникає відчуття безнадійності, відчаю (перегляньте вимоги, заохочуйте, не допускайте критики на адресу дитини).